FANDOM

DualShockEdytuj

DualShockgamepad przeznaczony dla konsoli do gier serii PlayStation. W zależności od platformy (PS, PS2, PS3, PS4) kontrolery różnią się funkcjonalnością i nieznacznie wyglądem. Wszystkie wyposażone są w system wstrząsów, tzw. vibration force.

Spis treściEdytuj

DualShockEdytuj

[1][2]Kontroler DualShockDualShock – kontroler konsoli PlayStation. Na początku sprzedaży konsola była dostępna z kontrolerem pozbawionym gałek analogowych i systemu wstrząsów. Następnie wydano kontroler Dual Analog Controller, który został wyposażony w gałki analogowe, a następnie kontroler DualShock wyposażony w gałki i system wstrząsów.

Kontroler posiada dwie gałki analogowe, 8 przycisków służących bezpośrednio grze (L1, L2, R1, R2, trójkąt, kółko, krzyżyk, kwadrat), 2 przyciski służące najczęściej do dodatkowych ustawień w grze bądź startowania/pauzowania gry (START i SELECT), przycisk ANALOG oraz D-pad.

Początkowo sprzedawany był jedynie w kolorze szarym, później również w innych kolorach.

DualShock 2Edytuj

[3][4]Kontroler DualShock 2DualShock 2 – kontroler konsoli PlayStation 2. W porównaniu z poprzednikiem nowością jest wyposażenie kontrolera w system wstrząsów działający z różną siłą (siła wstrząsów jest zależna od tego co w danej chwili dzieje się w grze) oraz w system wykrywania siły nacisku na poszczególne przyciski kontrolera. Dzięki temu możliwe jest np. w grach rajdowych jeżdżenie pojazdem z większą lub mniejszą stałą prędkością, która jest zależna od tego, z jaką siłą gracz wciska przycisk odpowiedzialny za zwiększenie prędkości.

Początkowo sprzedawany w kolorze czarnym, później w kolorze srebrnym (wersja Satin Silver konsoli) oraz różowym (wersja Pink konsoli).

DualShock 3Edytuj

[5][6]DualShock 3DualShock 3 – kontroler konsoli PlayStation 3. Następca kontrolera SIXAXIS, posiadający w odróżnieniu od niego system wstrząsów, który jest wyczuwalnie słabszy, niż ten w DualShocku 2. SIXAXIS ze względów prawnych nie mógł posiadać funkcji wibracji, jednak firma Sony dzięki porozumieniu z firmą Immersion (firma posiadającą prawa do patentu związanego z wibracjami) mogła stworzyć DualShocka 3 (czyli SIXAXISa z funkcją wibracji). Lecz jego najważniejszą cechą jest możliwość łączności bezprzewodowej, wykorzystując technologię Bluetooth. Dodatkowo, pad DualShock 3 posiada czujnik ruchu. W wersjach oprogramowania 2.50 i wyższych DualShock 3 sam się wyłącza po określonym czasie nieużywalności.

DualShock 4Edytuj

[7][8]Kontroler DualShock 4DualShock 4 – kontroler konsoli PlayStation 4. W przeciwieństwie do poprzedniej wersji urządzenie posiada touchpad oraz przycisk "share", który umożliwia udostępnianie materiałów, uprzednio zarejestrowanych przez konsolę

Więcej z Fandomu

Losowa wiki