FANDOM

Specyfikacja technicznaEdytuj

PlayStation 4 została oparta na architekturze procesora x86-64. Konsola jest wyposażona w 8 GB pamięci RAM typu GDDR5. Procesorem konsoli jest 8-rdzeniowy, 64-bitowy układ oparty na mikroarchitekturze „Jaguar”, zaprojektowany przez firmę AMD z taktowaniem 1,6 Ghz na każdy rdzeń. Za wyświetlanie grafiki odpowiada układ AMD Radeon o mocy obliczeniowej 1,84 TFLOPS[2]. Napęd Blu-ray PlayStation 4 odtwarza płyty z prędkością 6x oraz DVD 8x. Dodatkowo posiada porty komunikacyjne USB 3.0, Bluetooth 2.1, kartę sieciową w standardzie 802.11n (Wi-Fi 802.11 b/g/n oraz DLNA)[4], złącze HDMI oraz wyjścia audio. W konsoli znajduje się wymienny dysk twardy o pojemności 500 GB[2][5].

W konsolę została wbudowana funkcja nagrywania filmów z rozgrywki[6].

W konsolę wbudowano system Remote Play, który dzięki technice strumieniowej pozwala na granie w tytuły z PlayStation 4 na przenośnej konsoli PS Vita. System powstał przy współpracy z firmą Gaikai[6].

Pomimo że Sony zrezygnowało z wstecznej kompatybilności sprzętu, gry z poprzednich wersji konsoli będzie można uruchomić za pomocą usługi grania w chmurze na platformie „PlayStation Cloud”, która powstała dzięki współpracy z firmą Gaikai[6]. Pozycje z PlayStation Network nie zostaną bezpośrednio przeniesione na nową platformę[7]. Gry będą dostarczane w postaci cyfrowej[8]. Ze względu na różnicę w architekturach konsoli PS4 i poprzednika, na nowy sprzęt będzie można przenieść tylko wybrane tytuły z PlayStation Network[9].

Konsola umożliwia wyświetlanie filmów i zdjęć w standardzie 4K Ultra HD[7]. Obsługuje również technologię 3D[10].

Gry są wyświetlane w rozdzielczości 1080p, oraz 720p.

Sony opracowuje nową metodę aktualizacji, dzięki której pobieranie i instalowanie oprogramowania będzie się odbywać w tle[11].

ZasilanieEdytuj

PlayStation 4 posiada jeden uniwersalny typ zasilacza we wszystkich modelach (oznacza to kompatybilność pod względem napięcia i natężenia, bez potrzeby transformacji)[4].

Produkcja i wydanieEdytuj

PlayStation 4 zostało zaprezentowane wieczorem 20 lutego 2013 roku na „przyszłość PlayStation” podczas imprezy PlayStation Meeting w Nowym Jorku[12]. Mark Cerny ujawnił, że nad konsolą pracował przez 5 lat[13]. Podczas targów gamescom 2013 ogłoszono, że konsola zostanie wydana 15 listopada 2013 roku w Ameryce Północnej i 29 listopada w Europie. Oprócz tego zostaną wydane 23 gry startowe, w tym 3 gry które pojawią się wyłącznie na konsoli Playstation 4[14].

AkcesoriaEdytuj

14 lutego 2013 roku zostało ujawnione zdjęcie prototypowego gamepada[15]. W stosunku do poprzedniej wersji z PlayStation 3 zostały zmienione gałki analogowe oraz został dodany znajdujący się pomiędzy nimi panel dotykowy[16], przycisk „share”[13], który pozwala na udostępnianie materiałów[6], wejście słuchawkowe, oraz „light bar”, dzięki któremu konsola może wykryć położenie pada (przy pomocy dodatkowej kamery stereo). DualShock 4 został zaprezentowany wieczorem 20 lutego 2013 roku podczas imprezy PlayStation Meeting w Nowym Jorku[13]. Zaprezentowana została również kamera PlayStation Camera[6]. Sony zapewnia, że kontroler ruchu PlayStation Move jest kompatybilny z PlayStation 4[17].

UnixEdytuj

PlayStation 4 działa na systemie operacyjnym Orbis OS, który oparty jest na FreeBSD (system operacyjny z rodziny Unix)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki